Referenties
Opdrachtgevers (klik op logo voor projectomschrijving)
RAB GroepEen familiebedrijf waarvan het hoofdkantoor is gevestigd op het waddeneiland Texel. RAB Groep opereert als zelfstandige organisatie in de handel in bouwmaterialen en richt zich op de professionele eindgebruiker (aannemers, klusbedrijven in de bouw, zzp‘ers en woningbouwverenigingen) Doel Traffic in de BouwCenter-vestigingen van RAB Groep stimuleren en daarbij de baliemedewerkers begeleiden en motiveren zodat er een gedreven verkoopteam ontstaat. Middelen
Resultaat Gedurende een jaar heb ik de RAB Groep geadviseerd bij de opzet en inhoud van de BouwKrant, het gehele proces van aanvraag tot goedkeuring bewaakt en aangeleverd. De BouwKrant heeft ten opzichte van het voorgaande jaar meer nieuwe klanten gegenereerd, gezorgd voor een hogere omloopsnelheid, meer magazijnomzet en tevens is het aantal winkeldochters drastisch verminderd. De coaching op het gebied van communicatie, presentatie en koppelverkoop van actieproducten heeft ervoor gezorgd dat de professionele eindgebruiker niet kon ontkomen aan de aankoop van een actie-product. Daarnaast is het aantal impulsaankopen gestimuleerd. Klik op onderstaande afbeelding om een BouwKrant te openen Logus Bouw- en afbouwmaterialenLogus opereert als zelfstandige bouwmaterialenhandel en biedt klanten in Zuid-West Nederland een totaalpakket van bouw- en afbouwmaterialen. In de markt heeft Logus een duidelijk profiel: de klant-, oplossings-, service- en resultaatgerichte partner. Doel Verbeteren van het winkelbeeld van de bouwshops en de bouwshopmedewerkers begeleiden en motiveren zodat er een gedreven verkoopteam ontstaat. Middelen
Resultaat Gedurende een half jaar heb ik vier Logus-bouwshops begeleid. De coaching op het gebied van winkelbeeld (communicatie, presentatie en koppelverkoop van actieproducten) heeft gezorgd voor een prettig en overzichtelijk winkelbeeld; de klant vindt gemakkelijk het gewenste product en koopwaar terug. Daarnaast is de prestatie verbeterd; het assortiment is geoptimaliseerd, de presentatie van de producten is verbeterd en de klantbetrokkenheid is vergroot. Jan GroenJan Groen is met een oppervlakte van 5.700 vierkante meter de grootste tegelzaak van Nederland. Jan Groen biedt klanten met zo’n 60 merken en tegels in vele vormen, kleuren en maten de grootste collectie tegels. Doel Het creëren van een bouwshop gericht op de tegelzetter, stukadoor en zzp’er van ontwerp tot inrichting. Middelen
Resultaat Een bouwshop die op 12 maart 2014 zijn deuren opent. Hierdoor wordt Jan Groen met een breed assortiment een totaal leverancier voor de tegelzetter, stukadoor en zzp’er. GMS GroupIs een samenwerkingsverband van jonge, innovatieve schoendetaillisten met meer dan 235 aangesloten leden. Doel Casus schrijven voor het verbeteren van het winkelbeeld en het aantrekkelijk presenteren van de producten. Middelen
Resultaat Project is gestart in september 2013.
TPSolutionsTPSolutions richt zich op het produceren van kwalitatief hoogwaardige, innovatieve en betaalbare isolatieproducten voor de industrie. De strategie van TPSolutions is er op gericht om verder te groeien in de industrie door een compleet programma van specifieke isolerende verpakkingen te kunnen aanbieden. Doel Het ontwikkelen en uitbouwen van thermische verpakkingsoplossingen voor de industrie en het signaleren van kansen waar het klanten, markten, toepassingsgebieden en mogelijkheden betreft. Middelen
Resultaat Project is van start sinds januari 2014. |